دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۰۳

جرثقیل تلسکوپی

۴ بازديد
درباره جرثقیل های تلسکوپی
اجاره جرثقیل در مدل تلسکوپی بسیار پرطرفدار است زیرا امکان افزایش یا کاهش ارتفاع بارگیری با کمک تلسکوپ هایی مانند خشاب وجود دارد.

اجاره جرثقیل با هدف حمل و نقل بهتر بارهای سنگین انجام می شود، اما جرثقیل تلسکوپی را به دلیل ایمنی بالاتر و استانداردهای زیاد آن در حمل و نقل ترجیح می دهند. از این رو کاربرد گسترده ای در صنایع مختلف دارد و لیزینگ های آن بدون معطلی سفارشات را دریافت می کنند. مهم نیست که شما نیاز به اجاره 7 تن، 10 تن، 15 تن یا بیشتر دارید. اما شرکت های بهره بردار به دلیل تقاضای زیاد آن سعی می کنند انواع تناژ این جرثقیل را همیشه آماده کار داشته باشند.

درباره جرثقیل های تلسکوپی ادامه مطلب 
اجاره جرثقیل یکی از خطرناک ترین و حساس ترین فرآیندهای کاری است که در صورت عدم انجام آن بر اساس استانداردهای رایج این حوزه، خطرات جانی و خسارات مالی را متوجه صاحبان پروژه خواهد کرد.



جرثقیل تلسکوپی در واقع نوعی جرثقیل مجهز به بوم است که قابلیت افزایش یا کاهش ارتفاع را دارد و به کمک بازوی هیدرولیک حرکت می کند. بوم ها یا تلسکوپ ها از فولاد ضد زنگ بادوام ساخته شده اند که به عنوان کشو در یکدیگر قرار می گیرند. در صورت لزوم، اپراتور دستور می دهد که بوم ها را از یکدیگر جدا کنند تا ارتفاع تحت پوشش جرثقیل افزایش یابد. برای جابجایی ایمن بارها، بوم ها با کابل های نگهدارنده پوشانده شده اند تا اتصال آسان تر و متعادل نگه داشتن آنها باشد. به دلیل مونتاژ تلسکوپ های مکانیکی در انواع مختلف، این ابزارها را جرثقیل های تلسکوپی می نامند.

معیارهای مهم برای استفاده از جرثقیل های تلسکوپی

در این قسمت معیارها و قوانین لازم و مهم در اجاره جرثقیل تلسکوپی را برای شما شرح می دهیم
• استانداردهای OSHA:
در این استاندارد دستورالعمل هایی برای کاربران این ماشین ها برای حفظ ایمنی بیشتر در نظر گرفته شده است. بر اساس این پروتکل، تمامی کاربران باید آموزش های لازم را برای رانندگی ایمن و هندلینگ هوشمند در صورت بروز حوادث غیر مترقبه گذرانده باشند.
اخذ مجوز از پلیس راهور:
جرثقیل های تلسکوپی در تهران بیشتر برای فضاهای شهری برای ساخت ساختمان های مسکونی چند طبقه اجاره داده می شود. بنابراین گرفتن مجوز از راهنما برای شروع ایمن الزامی است. به این ترتیب از امنیت کامل اموال و جان همسایگان پروژه اطمینان حاصل می شود.

ظرفیت بارگیری جرثقیل تلسکوپی
در هنگام بارگیری جرثقیل تلسکوپی برای استفاده از حداکثر استحکام و قدرت باید بار را در نزدیکترین مکان به جرثقیل قرار داد. زیرا با دور شدن بار از وسیله نقلیه، قدرت جرثقیل برای بلند کردن بار کاهش می یابد. این افت توان تا رسیدن به کمترین حالت ممکن ادامه دارد. به عنوان مثال، هنگام اجاره یک جرثقیل 7 تنی، جرثقیل با 5 تلسکوپ دریافت می کنید که می تواند ارتفاع حدود 15 متر را تحمل کند. اما با افزایش فاصله این مقدار به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. به طوری که یک جرثقیل ۷ تنی تنها می تواند ۱ تن یا کمتر از این وزن را در مسافت طولانی جابه جا کند.



کاربرد جرثقیل های تلسکوپی در صنایع مختلف

اجاره جرثقیل در تهران برای مصارف مختلفی در صنایع مختلف استفاده می شود. به خصوص مدل تلسکوپی آن که عملکرد بهتری می داد. در واقع تلسکوپ نقش مهمی در حمل بار و انتقال آن به ارتفاع مورد نظر کاربر دارد. بنابراین مهمترین قسمت ها و عناصر وجود این جرثقیل ها را شامل می شود. در ادامه در مورد کاربرد جرثقیل های تلسکوپی در صنایع مختلف بیشتر خواهیم گفت.
اولین استفاده: صنعت حمل و نقل

در صنعت حمل و نقل، جرثقیل ها به طور گسترده ای برای حمل قطعات بسیار سنگین و ابزارهای غول پیکر بر روی کشتی ها یا برای برداشتن کانتینرها از کشتی ها استفاده می شود. بنابراین، ما همیشه تعداد زیادی از این جرثقیل ها را در بنادر در حال بارگیری و تخلیه بار می بینیم.
کاربرد ثانویه: محل ساخت و ساز و ساخت برج

برای پوشش ارتفاع زیاد یک برج چند طبقه، تجهیزات کاربردی تر از جرثقیل تلسکوپی وجود ندارد. به همین دلیل مدیران پروژه های ساختمانی در صورت نیاز به اجاره جرثقیل می بایست یکی از این جرثقیل ها را اجاره کرده و مشکلات آن را برطرف کنند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.