دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

تفاوت جرثقیل سبک و سنگین

۳ بازديد
جرثقیل ها از نظر ظرفیت بارگیری و ارتفاع قابل حمل با یکدیگر تفاوت دارند. بر این اساس این نوع ماشین آلات حمل بار به دو دسته سبک و سنگین تقسیم می شوند و هر کدام دارای انواع و کارکردهای متفاوت می باشند. بنابراین در ادامه مطلب به تفاوت جرثقیل های سبک و سنگین می پردازیم تا بتوانید با توجه به نیاز خود جرثقیل را استخدام کنید.

جرثقیل سنگین چیست؟

جرثقیل های سنگین با ظرفیت حداقل 25 تا 30 تن شروع و تا بیش از 160 تن ادامه دارند. به همین دلیل از نظر اندازه و وزن جرثقیل اجاره ای مشکلی ندارید. امروزه با وجود اجرای پروژه های عظیم ساختمانی و حجم کار زیاد، اجاره جرثقیل های سنگین امری ضروری تلقی شده و کاربردهای متنوعی دارد.
جرثقیل های سنگین توانایی جابجایی اجسام سنگین در ساختمان های 10 طبقه به بالا را دارند و حتی می توانند اجسام حجیم بیش از 10 تن را جابجا کنند. اما آنچه برای این ابزار بسیار مهم و حیاتی است وجود ضریب ایمنی بالا در آنهاست زیرا در غیر این صورت جان کارگران و کارگرانی که در محیط حمل بار هستند به خطر می افتد.
بنابراین در هنگام اجاره جرثقیل سنگین حتما این خدمات را از شرکت های با سابقه و پرسنل فنی مجرب و مجرب و نیروهای مجرب درخواست کنید که علاوه بر ارتقای کیفیت خدمات، از تمامی مدل های جرثقیل های سنگین بدون استفاده محدودیت ها و تجهیزات حمل بار با ارتفاع بیشتر به شما ارائه می شود.

انواع جرثقیل های سنگین تفاوت جرثقیل های سبک و سنگین

قبل از توضیح تفاوت جرثقیل های سبک و سنگین بهتر است با انواع جرثقیل های سنگین و کاربرد آن ها آشنا شوید.
جرثقیل های سنگین با چرخ زنجیری و چرخ پلاستیکی: این نوع جرثقیل ها سرعت بسیار پایینی دارند اما قادر به حمل حجم زیادی بین 20 تا 4000 تن هستند. برای افزایش کارایی و قدرت آن، بوم تلسکوپی را روی این دستگاه نصب می کنند.
جرثقیل کامیون سنگین: این مدل جرثقیل سرعت قابل قبولی برای جابجایی اجسام سنگین تا 800 تن دارد. همچنین امکان تردد آسان و بی دغدغه در جاده ها را دارد.
جرثقیل سنگین: جرثقیل های سقفی به دو صورت تک پل و دو پل وجود دارند که برای کاربردهایی که وسایل حمل و نقل بسیار سنگین هستند استفاده می شود.



تاور کرین سنگین: این مدل از جرثقیل های سنگین به دلیل داشتن تکنولوژی مناسب در ساخت سدها و جاده ها و در اجرای پروژه های ساختمانی با عرض 360 درجه کاربرد دارد.
جرثقیل شناور سنگین: جرثقیل های شناور سنگین دارای ظرفیت 9000 تن هستند که عمدتاً در ساحل برای بارگیری یا تخلیه کشتی ها استفاده می شود. آنها همچنین از این مدل ها در پروژه های ساخت و ساز دریایی، ساخت سکو، ساخت ابر کشتی و حذف کشتی غرق شده استفاده می کنند.
جرثقیل سنگین ثابت: این نوع جرثقیل ها بر روی زمین نصب می شوند و در هنگام بلند کردن مواد و سایر تجهیزات نگران واژگون شدن آنها نخواهید بود.

تفاوت جرثقیل های سبک و سنگین

جرثقیل سبک چیست؟

برای توضیح بهتر تفاوت جرثقیل های سبک و سنگین لازم است با کارایی و قابلیت جرثقیل های سبک و همچنین جرثقیل های سنگین که قبلا ذکر شد آشنا شوید. جرثقیل سبک با ظرفیت 3 تن شروع به کار می کند و حتی ظرفیت های بالاتری را نیز پوشش می دهد.
اگرچه جرثقیل های سبک ممکن است شما را با نام خود گمراه کنند، اما از نظر کارایی توانسته اند توجه بسیاری از پیمانکاران را به خود جلب کنند و ترجیح می دهند مدل های مقرون به صرفه خود را برای پروژه های خود اجاره کنند.
البته هنگام اجاره انواع جرثقیل های سبک، حتما این خدمات را از شرکت هایی با پرسنل مجرب دریافت کنید تا در نصب اولیه جرثقیل به شما کمک کنند. زیرا کارکرد ایمن جرثقیل سبک نیاز به تخصص بالایی دارد و توسط افراد مبتدی قابل انجام نیست و این اقدام از خسارات جبران ناپذیر جلوگیری می کند. از نمونه های پرکاربرد جرثقیل های سبک می توان به اجاره جرثقیل 5 تنی و اجاره جرثقیل 7 تنی اشاره کرد.

انواع جرثقیل های سبک تفاوت جرثقیل های سبک و سنگین

در ادامه مبحث بررسی تفاوت جرثقیل سبک و سنگین به معرفی انواع جرثقیل سبک می پردازیم. اجاره جرثقیل سبک به دلیل حجم کم، سرعت عمل بالا و ابعاد کوچکتر طرفداران زیادی دارد. جرثقیل های سبک در مدل های مختلفی عرضه و اجاره می شوند که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد.
• جرثقیل سبک: این مدل از جرثقیل های سبک برای جابجایی استفاده می شود
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.