شنبه ۱۸ شهریور ۰۲

جرثقیل 7 تن

۴ بازديد
جرثقیل ۷ تنی چیست؟ همانطور که می دانید جرثقیل ها امروزه یکی از پرکاربردترین ابزارها در صنعت ساختمان هستند، بنابراین آشنایی با جرثقیل ها و انواع آن می تواند به شما در انتخاب ابزار مناسب برای کار خود در پروژه های ساختمانی شخصی کمک کند، زیرا جرثقیل ها گران هستند. هستند و معمولا اجاره ای هستند، تنها در صورت آشنایی با انواع جرثقیل ها می توانید در اجاره جرثقیل خود صرفه جویی کنید، حتی اگر به ماشین آلات صنعتی و ساختمانی علاقه مند هستید، این مقاله منبع غنی از اطلاعات بیشتر در مورد جرثقیل است، پس در نظر بگیرید. یک قدم آگاهی را افزایش دهید و به ما بپیوندید.

جرثقیل چیست؟

همیشه بهتر است قبل از خواندن توضیحات یک خودرو بدانیم خودروی مورد نظر چیست و چه ویژگی هایی دارد. هرچه بیشتر بدانیم، ایده روشن تری از مسائل خواهیم داشت، بنابراین تعریف شیر آب چیست؟ باید بگوییم که جرثقیل ها گروهی از ماشین آلات صنعتی هستند که دارای تجهیزاتی مانند طناب بالابر، سیم بکسل، بازوهای محرک و زنجیر و تسمه هستند که برای بلند کردن و پایین آوردن اجسام و بسته های سنگین استفاده می شود. کاربرد اصلی جرثقیل ها حمل و نقل اجسام سنگین و ... یعنی برای انتقال آن به جاهای دیگر حتما جرثقیل دیده اید که شاخه های سنگین آهن را برای ساختن اسکلت ساختمان حرکت می دهد، این دستگاه قدرت شما را برای انجام کارهای سخت و سنگین چند برابر می کند، در اکثر پروژه های ساختمانی پیمانکاران جرثقیل استخدام می کنند. . 5 یا بیشتر فکر کنید.

جرثقیل های تاریخی
جرثقیل ها قدیمی تر از آن چیزی هستند که فکر می کنید، شواهد تاریخی نشان می دهد که جرثقیل ها برای اولین بار توسط یونانیان باستان در حدود 500 سال قبل از میلاد ساخته شدند، جرثقیل های باستانی بسیار متفاوت از انواع مدرن بودند، زیرا جرثقیل های باستانی به جای چوب از فلز ساخته می شدند. و قدرت برای جابجایی آن از افراد یا حیوانات استفاده می شد، طراحی این جرثقیل های باستانی زیباترین سازه های دنیای باستان است.

با این حال، در قرون وسطی، ابتدا بخش بازو به جرثقیل ها اضافه شد تا آنها را بیشتر به جرثقیل های مدرن مانند جرثقیل 7 تنی شبیه کند. از این جرثقیل ها برای تخلیه کشتی های باری در بنادر استفاده می شد. در قرن نوزدهم با اختراع ماشین بخار ساختار جرثقیل ها تغییر کرد و دیگر نیازی به استفاده از افراد و انجام کارهای سخت برای جابجایی بار جرثقیل ها نبود.





اما تا اوایل قرن نوزدهم اکثر جرثقیل ها ثابت بودند و هیچ توانایی حرکتی نداشتند تا اینکه در سال 1950 اولین نسل جرثقیل های مدرن متولد شد که در پشت کامیون ها قرار می گرفتند و با بنزین، گازوئیل و برق کار می کردند. .

جرثقیل ها دنیای ما را تسخیر کرده اند.
امروزه بیش از 200000 جرثقیل غول پیکر در تمام نقاط جهان وجود دارد، این جرثقیل ها بسیار بزرگتر از مدل هایی مانند جرثقیل های 5 تنی یا 7 تنی هستند، از این جرثقیل ها در پروژه های ساختمانی عظیم و ساخت برج های بزرگ استفاده می شود. کاربرد اصلی جرثقیل در دنیای امروزی بیشتر ساخت و ساز و یا در امور دریایی و ناوگان حمل و نقل کالا می باشد.

در اینجا می توانید بلندترین جرثقیل جهان را ببینید که می تواند 18 تن وزن را با سرعت 44 کیلومتر در ساعت حرکت دهد. پروژه های ساختمانی و خدمات ناوگان حمل و نقل را به مشتریان خود ارائه می دهد.

جرثقیل خانگی

بله اشتباه نمی کنید جرثقیل ها در اکثر موارد خود به خود ساخته می شوند، قطعات بسیار سنگینی دارند و از خود جرثقیل برای حمل و مونتاژ آنها کمک گرفته می شود تا بتوان آنها را روی پایه موبایل نصب کرد، این فناوری مورد استفاده در ساخت جرثقیل هایی مانند کرین 7 تون نیز استفاده می شود.

جرثقیل ماشین بسیار حساسی است و در صورت خرابی می تواند به بخش ساختمان آسیب وارد کند و یا حتی بدتر از آن استفاده از جرثقیل می تواند با تلفات جانی همراه باشد، بنابراین هنگام اجاره جرثقیل 7 تنی حتما مراقب باشید. شیر خود را به طور مرتب بررسی کنید، اگرچه آمار نشان می دهد که اگر دستگاه به درستی نگهداری شود، تعداد چنین آسیب هایی در دنیا کم گزارش شده است.

انواع جرثقیل های غول پیکر


جرثقیل در انگلیسی Crane نامیده می شود و این کلمه نام بلندترین پرنده روی زمین یعنی لک لک است، بیش از 20 نوع جرثقیل از جمله جرثقیل برجی، جرثقیل متحرک و جرثقیل کامیون وجود دارد، اما از آنجایی که بیشتر استفاده روزانه ما یک جرثقیل کامیون خوب است که آن دو نوع شناخته شده این جرثقیل ها را به طور کامل بشناسد:

جرثقیل 5 تن

این مدل از جرثقیل های کامیون دارای بازوهای هیدرولیک بوده و گاهی دارای سبد حمل و جیب های کشویی می باشد که ظرفیت بارگیری این کامیون ها حدودا می باشد. 5000 کیلوگرم بوده و در فاصله 3 متری از کابین کامیون نصب می شوند، البته محل قرارگیری جرثقیل بسته به نوع جرثقیل ممکن است متفاوت باشد و با توجه به محدودیت تحمل وزن این جرثقیل ها و همچنین امکانات آن کاملاً متفاوت باشد. در ارتفاع، می توانید مدل مورد نیاز جرثقیل 5 تنی خود را در بین مدل ها اجاره کنید.

جرثقیل ۷ تنی

دسته دیگری از جرثقیل های کامیون معروف به جرثقیل های 7 تنی هستند که دارای امکاناتی مشابه سایر جرثقیل های این دسته هستند مانند سبد حمل، جیب های کشویی و سایر ویژگی های خاص بسته به مدل. ظرفیت بار این جرثقیل 7000 کیلوگرم است و در فاصله معینی از کابین نصب می شود، در هنگام اجاره جرثقیل 7 تنی حتما دقت کنید که تا چه حد می تواند بار مورد نظر خود را حمل کند و آیا جرثقیل آن است. سالم است و معاینه فنی مناسبی دریافت کرده است یا خیر؟
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.