دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

جرثقیل 7 تن

۴ بازديد
جرثقیل ۷ تنی چیست؟ همانطور که می دانید جرثقیل ها امروزه یکی از پرکاربردترین ابزارها در صنعت ساختمان هستند، بنابراین آشنایی با جرثقیل ها و انواع آن می تواند به شما در انتخاب ابزار مناسب برای کار خود در پروژه های ساختمانی شخصی کمک کند، زیرا جرثقیل ها گران هستند. هستند و معمولا اجاره ای هستند، تنها در صورت آشنایی با انواع جرثقیل ها می توانید در اجاره جرثقیل خود صرفه جویی کنید، حتی اگر به ماشین آلات صنعتی و ساختمانی علاقه مند هستید، این مقاله منبع غنی از اطلاعات بیشتر در مورد جرثقیل است، پس در نظر بگیرید. یک قدم آگاهی را افزایش دهید و به ما بپیوندید.

جرثقیل چیست؟

همیشه بهتر است قبل از خواندن توضیحات یک خودرو بدانیم خودروی مورد نظر چیست و چه ویژگی هایی دارد. هرچه بیشتر بدانیم، ایده روشن تری از مسائل خواهیم داشت، بنابراین تعریف شیر آب چیست؟ باید بگوییم که جرثقیل ها گروهی از ماشین آلات صنعتی هستند که دارای تجهیزاتی مانند طناب بالابر، سیم بکسل، بازوهای محرک و زنجیر و تسمه هستند که برای بلند کردن و پایین آوردن اجسام و بسته های سنگین استفاده می شود. کاربرد اصلی جرثقیل ها حمل و نقل اجسام سنگین و ... یعنی برای انتقال آن به جاهای دیگر حتما جرثقیل دیده اید که شاخه های سنگین آهن را برای ساختن اسکلت ساختمان حرکت می دهد، این دستگاه قدرت شما را برای انجام کارهای سخت و سنگین چند برابر می کند، در اکثر پروژه های ساختمانی پیمانکاران جرثقیل استخدام می کنند. . 5 یا بیشتر فکر کنید.

جرثقیل های تاریخی
جرثقیل ها قدیمی تر از آن چیزی هستند که فکر می کنید، شواهد تاریخی نشان می دهد که جرثقیل ها برای اولین بار توسط یونانیان باستان در حدود 500 سال قبل از میلاد ساخته شدند، جرثقیل های باستانی بسیار متفاوت از انواع مدرن بودند، زیرا جرثقیل های باستانی به جای چوب از فلز ساخته می شدند. و قدرت برای جابجایی آن از افراد یا حیوانات استفاده می شد، طراحی این جرثقیل های باستانی زیباترین سازه های دنیای باستان است.

با این حال، در قرون وسطی، ابتدا بخش بازو به جرثقیل ها اضافه شد تا آنها را بیشتر به جرثقیل های مدرن مانند جرثقیل 7 تنی شبیه کند. از این جرثقیل ها برای تخلیه کشتی های باری در بنادر استفاده می شد. در قرن نوزدهم با اختراع ماشین بخار ساختار جرثقیل ها تغییر کرد و دیگر نیازی به استفاده از افراد و انجام کارهای سخت برای جابجایی بار جرثقیل ها نبود.





اما تا اوایل قرن نوزدهم اکثر جرثقیل ها ثابت بودند و هیچ توانایی حرکتی نداشتند تا اینکه در سال 1950 اولین نسل جرثقیل های مدرن متولد شد که در پشت کامیون ها قرار می گرفتند و با بنزین، گازوئیل و برق کار می کردند. .

جرثقیل ها دنیای ما را تسخیر کرده اند.
امروزه بیش از 200000 جرثقیل غول پیکر در تمام نقاط جهان وجود دارد، این جرثقیل ها بسیار بزرگتر از مدل هایی مانند جرثقیل های 5 تنی یا 7 تنی هستند، از این جرثقیل ها در پروژه های ساختمانی عظیم و ساخت برج های بزرگ استفاده می شود. کاربرد اصلی جرثقیل در دنیای امروزی بیشتر ساخت و ساز و یا در امور دریایی و ناوگان حمل و نقل کالا می باشد.

در اینجا می توانید بلندترین جرثقیل جهان را ببینید که می تواند 18 تن وزن را با سرعت 44 کیلومتر در ساعت حرکت دهد. پروژه های ساختمانی و خدمات ناوگان حمل و نقل را به مشتریان خود ارائه می دهد.

جرثقیل خانگی

بله اشتباه نمی کنید جرثقیل ها در اکثر موارد خود به خود ساخته می شوند، قطعات بسیار سنگینی دارند و از خود جرثقیل برای حمل و مونتاژ آنها کمک گرفته می شود تا بتوان آنها را روی پایه موبایل نصب کرد، این فناوری مورد استفاده در ساخت جرثقیل هایی مانند کرین 7 تون نیز استفاده می شود.

جرثقیل ماشین بسیار حساسی است و در صورت خرابی می تواند به بخش ساختمان آسیب وارد کند و یا حتی بدتر از آن استفاده از جرثقیل می تواند با تلفات جانی همراه باشد، بنابراین هنگام اجاره جرثقیل 7 تنی حتما مراقب باشید. شیر خود را به طور مرتب بررسی کنید، اگرچه آمار نشان می دهد که اگر دستگاه به درستی نگهداری شود، تعداد چنین آسیب هایی در دنیا کم گزارش شده است.

انواع جرثقیل های غول پیکر


جرثقیل در انگلیسی Crane نامیده می شود و این کلمه نام بلندترین پرنده روی زمین یعنی لک لک است، بیش از 20 نوع جرثقیل از جمله جرثقیل برجی، جرثقیل متحرک و جرثقیل کامیون وجود دارد، اما از آنجایی که بیشتر استفاده روزانه ما یک جرثقیل کامیون خوب است که آن دو نوع شناخته شده این جرثقیل ها را به طور کامل بشناسد:

جرثقیل 5 تن

این مدل از جرثقیل های کامیون دارای بازوهای هیدرولیک بوده و گاهی دارای سبد حمل و جیب های کشویی می باشد که ظرفیت بارگیری این کامیون ها حدودا می باشد. 5000 کیلوگرم بوده و در فاصله 3 متری از کابین کامیون نصب می شوند، البته محل قرارگیری جرثقیل بسته به نوع جرثقیل ممکن است متفاوت باشد و با توجه به محدودیت تحمل وزن این جرثقیل ها و همچنین امکانات آن کاملاً متفاوت باشد. در ارتفاع، می توانید مدل مورد نیاز جرثقیل 5 تنی خود را در بین مدل ها اجاره کنید.

جرثقیل ۷ تنی

دسته دیگری از جرثقیل های کامیون معروف به جرثقیل های 7 تنی هستند که دارای امکاناتی مشابه سایر جرثقیل های این دسته هستند مانند سبد حمل، جیب های کشویی و سایر ویژگی های خاص بسته به مدل. ظرفیت بار این جرثقیل 7000 کیلوگرم است و در فاصله معینی از کابین نصب می شود، در هنگام اجاره جرثقیل 7 تنی حتما دقت کنید که تا چه حد می تواند بار مورد نظر خود را حمل کند و آیا جرثقیل آن است. سالم است و معاینه فنی مناسبی دریافت کرده است یا خیر؟

جرثقیل ها و کاربرد آنها

۴ بازديد
جرثقیل ها دستگاه های بسیار قدرتمندی هستند که برای جابجایی کانتینرها، بارهای سنگین، ریختن بتن و آسمان خراش ها در بنادر استفاده می شوند.

به گزارش بازار، اگر قصد خرید یا اجاره جرثقیل را دارید. باید در مورد نوع، هدف، اجزای سازنده، نکات ایمنی هنگام استفاده و برندهای معتبر در این زمینه اطلاعات کسب کنید. در این مقاله به تفصیل توضیح داده شده است پس به ما بپیوندید.

آشنایی با انواع جرثقیل ها

جرثقیل ها دستگاه های بسیار قدرتمندی هستند که برای جابجایی کانتینرها، بارهای سنگین، ریختن بتن و آسمان خراش ها در بنادر استفاده می شوند. با توجه به گستردگی کار، با انواع مختلفی از جرثقیل ها مواجه هستیم و لازم است هر کدام را بشناسیم تا از قابلیت های آن ها بهترین استفاده را ببریم.

به طور کلی، چهار استاندارد اصلی برای طبقه بندی جرثقیل ها وجود دارد که شامل استاندارد کانادا (CSA)، BS بریتانیا، ASME و DOE می شود. بیشتر تعاریف انواع جرثقیل به موارد زیر اشاره دارد:

  • جرثقیل اتوماتیک
  • صاحب کابین
  • درب ستون دار
  • مبتنی بر زمین
  • در، درب
  • هشت
  • سقف متحرک
  • راننده
  • سکون
  • کنترل از راه دور
  • نیم دروازه
  • دیوار
  • بازوی دیوار
  • چرخ دار
  • نصب بر روی کامیون (بوم کامیون)
  • زنجیر و قابل جابجایی

با این حال، استاندارد ASME این طبقه بندی را به روش دیگری ارائه می کند.

جرثقیل های صنعتی: شامل جرثقیل های سقفی، دروازه ای و بازویی
ساخت و ساز: شامل برج های نصب شده بر روی کشتی ها، سیار (زنجیری، کامیون و هیدرولیک)
برای اینکه بتوانید بهترین انتخاب را در این زمینه داشته باشید، باید با ویژگی های هر کدام آشنا باشید. به همین دلیل، ما به برخی از پرکاربردترین آنها خواهیم پرداخت.

جرثقیل کارگاهی
زیرا برخی از کارگاه ها، کارخانه ها، انبارها، مغازه ها و کارخانه ها فضای بسیار کمی دارند. جرثقیل های مکانیکی ممکن است نتوانند وارد شوند. در نتیجه آسانسورها ملزم به جابجایی کالاهای سنگینی هستند که روی پالت نیستند و مدل کارگاهی می تواند پاسخگوی این نیاز باشد.

به طور معمول، این واحدها می توانند وزنی در حدود 2 تا 3 تن را تحمل کنند. سه مدل برقی، دستی و زنجیری وجود دارد که هر کدام متفاوت است.






سقفی
این مدل عمدتا در سالن های بزرگ داخلی استفاده می شود و به دو نوع تک پل و دو پل تقسیم می شود. از نوع دوم برای جابجایی بارها از 5 تا 400 تن استفاده کنید. طبقه بندی جرثقیل های سقفی برای صنایع مختلف به صورت دروازه ای (حمل 30 تن)، نیمه دروازه ای، دیواری، دروازه ای بازویی (حمل تا 5 تن) می باشد.

جرثقیل کفی
اکثر تجهیزات صنعتی، پالت ها، ساختمان های صنعتی و خودروها را می توان به این مدل سپرد. اگر یک بوم بزرگ اغلب در دسترس نیست و یک جرثقیل تلسکوپی بزرگ مورد نیاز است، جرثقیل تلسکوپی توصیه می شود. جابجایی و بارگیری کالاهای بین 3 تا 15 تن.

برج کارانها (برج)
شهر توسعه یافته است و برای ساختن سازه ها و آسمان خراش ها به ماشین آلات بالایی نیاز دارید. بلوک های برج انواع مختلفی دارند. مثال: برج های ثابت مستقل، تلسکوپی، راهبندهای ثابت، متحرک و ... هر کدام به گونه ای استفاده می شوند که این نیازها را برطرف کنند. از آنجایی که این جرثقیل ها می توانند 360 درجه بچرخند، در سدسازی و راه سازی نیز کاربرد دارند.

جرثقیل متحرک
این جرثقیل را می توان بر روی سطوح صاف و ناهموار استفاده کرد. جک قوی نصب شده در این واحد آن را حتی در زمین ناهموار ثابت نگه می دارد. ساختار واحد به گونه ای است که می توان آن را به نزدیکترین مکان تجهیزات منتقل کرد. به همین دلیل در زمینه ساخت و ساز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

دروازه ای
جرثقیل دروازه ای همچنین می تواند در جاهایی که پشتیبانی وجود ندارد استفاده شود. اصولاً در فضاهای باز استفاده می شود اما در صورت وجود فضای کافی در داخل سالن در مواقعی که امکان استفاده از جرثقیل سقفی وجود ندارد گزینه مناسب و اقتصادی محسوب می شود.

جرثقیل بازویی
این مدل عمدتاً در انبارها و خطوط مونتاژ استفاده می شود. دستگاه را می توان به صورت دستی یا الکتریکی کار کرد. به دلیل ساختار و عملکرد آن دارای نام های زیر است:

ستون
دیوار
پرچم
گردان
نوع آویز
در مکان هایی با محدودیت ارتفاع استفاده می شود و تا 5 تن ظرفیت دارد.

هر نوع جرثقیل ویژگی های خاص خود را دارد، بنابراین توجه داشته باشید که چه چیزی می خرید یا اجاره می کنید و کدام یک برای شما مناسب تر است. به عنوان مثال، اگر قصد دارید یک جرثقیل 5 تنی اجاره کنید. بررسی کنید که ابعاد جسم (ابزار صنعتی، ماشین آلات و غیره) و مساحت جرثقیل متناسب باشد.

توصیه می کنیم دستگاه خود را از شخصی که به آن اعتماد دارید خریداری کنید. به این ترتیب می توان از ضرر مالی و جانی جلوگیری کرد. در غیر این صورت، ممکن است به دلیل جرثقیل های بی کیفیت، خرابی رخ دهد. در ادامه با هم نگاهی به برخی از اجزای جرثقیل خواهیم داشت، قطعات مهم را بهتر بررسی کرده و از ضرر و زیان در هنگام خرید یا اجاره این واحد خودداری کنید.

هر آنچه باید در مورد جرثقیل و استفاده از جرثقیل در سال 2022 بدانید

اجزای اصلی جرثقیل

تمام جرثقیل ها دارای ساختارهای زیر هستند که هر یک بر راندمان و عملکرد تأثیر می گذارد.

قلاب: به وسیله این وسیله بار به جرثقیل متصل می شود و هر قلاب وزن مشخصی را تحمل می کند و باید بررسی شود.
سیستم وزن تعادل: فشار بارهای وارده به جرثقیل باعث می شود که در نتیجه این وزنه ها پایه دستگاه به زمین لنگر بیفتد و تعادل را به هم بزند.
بازو: برای جابجایی بار به صورت عمودی و افقی بوده و در دو نوع مشبک (مقاومت بالا و وزن کم) و هیدرولیک (کار با آن آسان است).

تخصص کار با جرثقیل

۲ بازديد
حتما وسایل بزرگ و بلندی را دیده اید که در حال حرکت هستند و دست های بلندی دارند که انگار در آسمان حرکت می کنند. به این ابزارهای بزرگ جرثقیل می گویند. اگر دقت کنید در کابین بالای جرثقیل فردی را می بینید که جرثقیل را کنترل می کند و با آن کار می کند. برای کار با جرثقیل فرد باید دوره های خاصی را بگذراند و شرایط زیادی را رعایت کند. اگر می خواهید با مهارت های لازم برای کار با جرثقیل و کار در اجاره جرثقیل آشنا شوید، با ما همراه باشید

برای کار با جرثقیل چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

اگر شما هم جزو کسانی هستید که دوست دارید با جرثقیل کار کنید، پس باید بدانید که برای کار با جرثقیل باید شرایط ذکر شده در زیر را رعایت کنید.

باید بالای 18 سال سن داشته باشد
فرد باید از نظر سلامت چشم و شنوایی به طور کامل معاینه شود و سلامت کامل وی بررسی شود.
نیاز به واکنش سریع برای متقاضی
ارتفاع منظره یاب نیز مهم است. افراد کوتاه قد که با کنترل مشکل دارند استخدام نمی شوند.
گذراندن دروس این رشته اجباری است و باید ارتفاع و فواصل را به خوبی تشخیص داد.
برای کار با جرثقیل مجوز لازم است.
او باید به طور کامل در مورد نحوه کار با جرثقیل آموزش دیده باشد و بتواند خود چک های اولیه جرثقیل را انجام دهد.
تسلط بر وظایف و علائم مورد استفاده در رینگ و ابزار و تجهیزات مربوطه نیز الزامی است.
وظایف اپراتور جرثقیل برای بررسی ایمنی و نکات لازم برای کار با جرثقیل
یکی از مواردی که بسیار حائز اهمیت است این است که اپراتور جرثقیل قبل از شروع کار تمامی بررسی های اولیه را طبق چک لیست بازرسی روزانه انجام دهد. اگر در بازرسی ها مشکلی در جرثقیل مشاهده کرد باید به مکانیک جرثقیل اطلاع دهد تا مشکل برطرف شود.

همچنین لازم است قبل از کار روغن، سوخت و مایع خنک کننده را به طور کامل بررسی کنید. یکی از مواردی که اپراتور برای کار با جرثقیل باید رعایت کند این است که هنگام روشن شدن جرثقیل 5 دقیقه با آن کار نکند و جرثقیل را جابجا نکند.

کنترل ها باید قبل از شروع کار با جرثقیل بررسی شوند
قبل از شروع کار با جرثقیل، باید طول بوم و تعداد لایه های سیم را بررسی کنید. همچنین توجه داشته باشید که امنیت بار روی مقادیر صحیح تنظیم شده است.
همچنین اطمینان از مناسب بودن وزنه های تعادلی بسیار مهم است.
همچنین بررسی سطح روغن، سوخت و روغن کاری بسیار مهم است.
جابجایی و انتقال وزنه های تعادل در جرثقیل نیز باید آسان شود.
بازرسی طناب های ایمنی و اتصالات ثابت انتهای طناب ها باید از نظر پوسیدگی و پارگی بررسی شود تا خطری برای افرادی که با جرثقیل کار می کنند وجود نداشته باشد.
از خشک بودن مخازن هوای شیر آب اطمینان حاصل کنید.
تنظیم فشار سیستم های هیدرولیک نیز ضروری است.
سلامت کلیدهای قطع باید بررسی شود.
محیطی که جرثقیل در آن کار می کند نیز بسیار مهم است و باید از استحکام کافی برخوردار باشد.







اپراتور جرثقیل باید در چه دوره هایی شرکت کند؟


برای تبدیل شدن به یک اپراتور ریگر یا جرثقیل، باید دوره هایی را بگذرانید که شامل موارد زیر است.

انواع جرثقیل ها و دانش آنها را بشناسید
با جرثقیل های متحرک کار کنید و اصول ایمنی مربوط به این نوع جرثقیل ها را رعایت کنید
آموزش بازرسی ایمنی جرثقیل
آشنایی با انواع ابزار بارگیری مانند زنجیر، تسمه و ... و همچنین لزوم آموزش کنترل های ایمنی مرتبط با این موارد
روش های ایمن حمل جرثقیل را بیاموزید
آموزش کار با جرثقیل های ثابت و رعایت اصول ایمنی در این جرثقیل ها
یاد بگیرید که از سیگنال های دستی استفاده کنید
فیلم های آموزشی را تماشا کنید
با جرثقیل کار کنید

اپراتور جرثقیل و تخصص


برای شرکت در دوره آموزشی جرثقیل نیازی به ارائه مدرک خاصی نیست. اما شما باید در کلاس های آموزشی شرکت کنید و همچنین انجام دوره کارآموزی ضروری است. این دوره می تواند از یک سال تا 6 سال طول بکشد و در این مدت فرد از نظر مهارت های شخصی کاملاً تسلط پیدا می کند.

همچنین ارائه گواهینامه رانندگی تجاری و گواهی مربوط به حرفه آنها الزامی است. مهارت هایی مانند هوشیاری کامل، هماهنگی دست و پا، هماهنگی چشم و دست، توجه به جزئیات، مسئولیت پذیری، داشتن مهارت های همکاری، صبور بودن، توانایی کار در شرایط استرس زا، توانایی کار در شرایط پر سر و صدا و حفظ آرامش و پایبندی به همه پروتکل ها مهارت هایی هستند که یک اپراتور جرثقیل به آن نیاز دارد.

اجاره جرثقیل 5 تنی

جرثقیل های 5 تنی به دلیل ابعاد کوچک و امکانات فراوان یکی از پرکاربردترین انواع جرثقیل در کشور می باشد. ماشین های پلت فرم جایی هستند که شما در آن هستید