دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

نکاتی درمورد اجاره جرثقیل

۵۸ بازديد
جرثقیل در واقع نوعی ماشین، دکل یا سازه بلند است که توسط طناب ها و قرقره ها برای بالا بردن یا پایین آوردن اجسام استفاده می شود.

جرثقیل چیست؟

این دستگاه برای افزایش توانایی فرد در حمل بار فراتر از توانایی استفاده از یک یا چند ماشین ساده برای این کار ساخته شده است. جرثقیل ها معمولاً در صنعت حمل و نقل برای بارگیری و تخلیه یا جابجایی اجسام استفاده می شوند. کاربرد آنها عمدتاً در زمینه ساخت و ساز یا سایر سازه های عظیم است.

جرثقیل های مورد استفاده در صنعت ساختمان اغلب به صورت موقت نصب می شوند، اما می توان آنها را روی زمین یا ماشین آلات مخصوص نیز نصب کرد. به عبارت دیگر جرثقیل نوعی ماشین آلات است که از طناب، زنجیر یا سیم در کنار قرقره برای حرکت دادن اجسام به صورت عمودی استفاده می کند.

کاربرد اصلی این دستگاه جابجایی اجسام و تجهیزات سنگین است. علم مهندسی با ترکیب چند ماشین ساده و قرار دادن آنها در قلب جرثقیل. او وسیله ای ساخت که می تواند وزنه ها را فراتر از قدرت انسان منتقل کند. شرکت جرثقیل تهران ارائه دهنده کلیه خدمات اجاره جرثقیل در تهران می باشد.

تاریخچه جرثقیل

در هر مقطعی از تاریخ، بشر تلاش کرده است تا بهترین و آسان‌ترین راه‌ها را برای بلند کردن و جابجایی اشیا بیابد و چالش‌ها را کاهش دهد. در زمان های قدیم جرثقیل ها عمدتاً برای ساختن ساختمان ها و همچنین برای حفر و حفر چاه استفاده می شدند. در ادامه مطلب با انواع جرثقیل و کاربرد آن ها آشنا میشوید.

در قرن نوزدهم، با پیشرفت علم و صنعتی شدن، بشر روز به روز ماشین‌های قوی‌تر و قوی‌تری اختراع می‌کند و روش‌هایی را برای اطمینان از سهولت حرکت و افزایش بهره‌وری ابداع و ابداع می‌کند. همزمان با پیدایش شاخه‌های جدید صنعت، استفاده از جرثقیل‌ها متنوع‌تر شده، شکل و انواع آن‌ها نیز تغییر کرده است. در دوران کشف نیروی بخار، جرثقیل ها توسط توربین های بخار تغذیه می شدند.

در سال 1876 شرکت آلمانی DEMAG اولین جرثقیل بخار را تولید کرد و پس از اختراع برق و موتورهای الکتریکی، حرکت جرثقیل ها توسط موتورهای الکتریکی فراهم شد و اولین نمونه تمام الکتریکی توسط سامسون مور فروخته شد.

برای اولین بار در ایران یک شرکت انگلیسی از جرثقیل برای حفر چاه نفت در شهر مسجد سلیمان استفاده کرد.

این جرثقیل قادر بود بار 20 تنی را به صورت عمودی و با زاویه چرخش 90 درجه حرکت دهد. جرثقیل سقفی توسط یک موتور احتراق بنزینی کار می کرد و نیروی تولید شده توسط گیربکس به قرقره کابل فلزی و قلاب جرثقیل منتقل می شد. این جرثقیل اکنون در موزه نفت مسجد سلیمان برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته شده است.

اجاره جرثقیل در تهران

شرکت جرثقیل تهران کلیه خدمات اجاره جرثقیل را به شما عزیزان ارائه می دهد. این شرکت با بهره گیری از کادری مجرب و حرفه ای در بخش های مختلف کار با جرثقیل می تواند در پروژه های مختلف در کنار شما باشد. فقط با ما تماس بگیرید و نیاز جرثقیل خود را توضیح دهید. مشاورین ما با بررسی جوانب مختلف مناسب ترین جرثقیل را برای کار شما پیشنهاد می کنند و می توانید مراحل درخواست اجاره جرثقیل در تهران را طی کنید.



شرکت های تولیدی مطرح


• تادانو تادانو

• LIEBHERR LIEBHERR

• Demag DEMAG

• TERREX

• KOBELCO

• Grove GROVE

• سومیتومو SUMITOMO

• Manitowoc MANITOWOC

• SENEBOGENE

• کاتو کاتو:

• آمریکایی آمریکایی

• جرثقیل SANY


جرثقیل های رایج امروزی عبارتند از:

تاور کرین
تاور کرین یا تاور کرین در واقع سازه ای است که معمولاً در کنار ساختمان های در حال ساخت یا سایر پروژه های ساختمانی قرار می گیرد و شامل پایه یا برج، بازو، اتاق کنترل، وزنه های حفظ تعادل، قلاب، کابل، قرقره و ... می باشد. تاور کرین یکی از ماشین های مهم و کارآمد برای برج سازی، راه سازی، سدسازی و به طور کلی هر پروژه ای است که نیاز به جابجایی وسیع و وسیع اجسام در یک منطقه خاص دارد.

جرثقیل های برجی انواع مدرن جرثقیل ها هستند که به صورت ترازو ساخته می شوند. هنگامی که این نوع جرثقیل بر روی زمین نصب می شود، بهترین ترکیب از نظر ارتفاع و ظرفیت بالابری حاصل می شود. بیشترین کاربرد این نوع جرثقیل در ساخت ساختمان های بلند می باشد.

انواع تاور کرین ها عبارتند از تاور کرین خود برافراشته و تاور کرین کمکی.

جرثقیل های هوایی

جرثقیلسازه ای است که در طول زمان توسعه یافته و امروزه در انواع مختلف موجود است و در صنعت برای حمل و نقل و حمل اجسام سنگین استفاده می شود. این سازه شامل قسمت هایی از یک تیر، یک سری قلاب و یک سری کابل متصل به تیر می باشد و از این قلاب برای بلند کردن اجسام در محیط های داخلی مانند سالن ها، کارخانه ها استفاده می شود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.